Diesel locomotive
Gama locomotive is dedicated for every European market, that includes the Polish one, because used construction solutions consider specific conditions of Polish railway infrastructure. Gama has a modern drive with one traction static converter cooled with fluid and two 2-level inverters for each motor bogie. It’s equipped in electrodynamic and resistance brakes. The transmission of the motor power from bogies to the box happens with the use of pitched traction rods.
Used by:
PKP Intercity
4 collision scenarios
Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w lokomotywach spalinowych Gama zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.
The multi-purpose locomotive
Gama is a locomotive that’s ecologic and has low maintenance cost. Locomotive can be used with freight trains up to the speed of 140km/h as well as with passenger up to the speed of astounding 200km/h. Social area for the crew is equipped with a microwave oven, a fridge, and a kettle. Machinist also has a dedicated toilet.
Primary technical data of the Gama Diesel 111Db
-
Traction motor
4 x 540 kW
-
Power of the locomotive
2400 kW
-
Speed
up to 140 km/h (160km/h)
-
Force of a train at start-up
up to 275kN
-
Max pressure on axle or track
206 kN
-
Electric drive
1 traction converter 2 two-phase inverters
-
Protection system of a train
SHP + CA + RS/ETCS (option)
-
System of control and diagnostics
Microprocessors of the dispersed structure
Lokomotywy PESA
Other vehicles in this category:
Życzymy udanej podróży
Zespół PESA Bydgoszcz