An electric locomotive with additional diesel engine

The cabin of Gama was the first interior designed in collaboration with Workers Union of Polish Railway Machinists, so as a result it was designed with practices that know best about pros and cons of our earlier work. Gama’s cabin gained appraisal of machinists from Italy and Germany during Innotrans expo in 2012 and during our later visits to this event. It’s a locomotive design that is highly renown model of locomotive according to specialists.

Piotr Rościszewski

Szef Sprzedaży Rynku Lokomotyw

One instead of two, or in other words electric locomotive with maneuver diesel engine.

Used by:
RCP OrlenKoltrans, Koltrans (z boku), Lotos, Ecco Rail, Kolprem, Inter City,   RCP, RCP 2

Configuration

Used by: Lotos
Used by: RCP

4 collision scenarios

Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w lokomotywach Gama Martahon zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.

Klatka kabiny maszynisty
1
Sprzęg
2
Absorbery energii
3
Honey comb
4
Zgarniacz
5

Machinist in the spotlight.

Gama Marathon is adjusted to the personnel’s needs. The console has been designed in collaboration with machinists and instructors. It is endowed with a toilet and fully equipped kitchenette (that includes a fridge, microwave oven and a wireless kettle). The horsepower of the engine allows for an operation of every sidetrack and also for moving the train weighing 3200 tonnes on a hill of almost 7 per mills. The additional benefit of this horsepower enables a movement on parts of the track without an electric traction with minimum range of 42 km.

The high standard

Construction of this lovomotive fullfils durability tests according to the norm EN 12663, in terms of collision it fullfils the norm EN 15227. The exhaust fumes emission is up to date with a norm Euro IIIb.

  • Silnik spełniający normy EURO IIIB

  • 4 collision scenarios

  • Minimization of maintenance costs

  • Access system

  • Toilet, fridge, microwave, wireless

Primary technical data of the Gama Marathon 111Ed

  • Traction motor

    4 x 1400 kW

  • Power of the locomotive

    5600 kW

  • Speed

    160 km/h

  • Force of a train at start-up

    up to 320 kN

  • Max pressure on axle or track

    206 kN

  • Electric drive

    2 traction converter 4 two-phase inverters

  • Protection system of a train

    SHP + CA + RS/ETCS (option)

  • System of control and diagnostics

    Microprocessors of the dispersed structure

  • Generator

    420kVA

Lokomotywy PESA

Pobierz katalog w pdf