An electric locomotive with additional diesel engine
The cabin of Gama was the first interior designed in collaboration with Workers Union of Polish Railway Machinists, so as a result it was designed with practices that know best about pros and cons of our earlier work. Gama’s cabin gained appraisal of machinists from Italy and Germany during Innotrans expo in 2012 and during our later visits to this event. It’s a locomotive design that is highly renown model of locomotive according to specialists.
One instead of two, or in other words electric locomotive with maneuver diesel engine.
Used by:
RCP Orlen– Koltrans, Koltrans (z boku), Lotos, Ecco Rail, Kolprem, Inter City, RCP, RCP 2
Configuration
4 collision scenarios
Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w lokomotywach Gama Martahon zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.
Machinist in the spotlight.
Gama Marathon is adjusted to the personnel’s needs. The console has been designed in collaboration with machinists and instructors. It is endowed with a toilet and fully equipped kitchenette (that includes a fridge, microwave oven and a wireless kettle). The horsepower of the engine allows for an operation of every sidetrack and also for moving the train weighing 3200 tonnes on a hill of almost 7 per mills. The additional benefit of this horsepower enables a movement on parts of the track without an electric traction with minimum range of 42 km.
Primary technical data of the Gama Marathon 111Ed
-
Traction motor
4 x 1400 kW
-
Power of the locomotive
5600 kW
-
Speed
160 km/h
-
Force of a train at start-up
up to 320 kN
-
Max pressure on axle or track
206 kN
-
Electric drive
2 traction converter 4 two-phase inverters
-
Protection system of a train
SHP + CA + RS/ETCS (option)
-
System of control and diagnostics
Microprocessors of the dispersed structure
-
Generator
420kVA
Lokomotywy PESA
Other vehicles in this category:
Życzymy udanej podróży
Zespół PESA Bydgoszcz