Lokomotywa dwunapędowa elektryczno-spalinowa
Eksploatowana przez:
PKP Intercity
4 scenariusze zderzeniowe
Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w lokomotywach elektrycznych Gama zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.
Komfort prowadzenia
Gama elektryczna jest lokomotywą ekologiczną i minimalizująca koszty utrzymania. Lokomotywa może być przeznaczona zarówno do obsługi pociągów towarowych do prędkości 140km/h jak i pociągów pasażerskich do prędkości 160km/h. Zaplecze socjalne zawiera w pełni wyposażoną kuchenkę z mikrofalówką, lodówką, czajnikiem.
Dane techniczne Gama DualPower 111ED
-
Napięcie zasilania (sieć trakcyjna) / Moc maksymalna
3 kV DC / 2800 kW
-
Napięcie zasilania (spalinowy agregat prądotwórczy) / Moc maksymalna
3 kV DC / 1560 kW
-
Moc silnika spalinowego
ok. 2000 kW
-
Średnica koła (nowe/zużyte)
1250/1170 mm
-
Długość z absorberami
19 800 mm
-
Maksymalna siła pociągowa
300 kN
-
Prędkość maksymalna (napęd elektryczny/spalinowy)
160 km/h / 120 km/h
-
Układ osi
Bo'Bo'
-
Masa
88 t
-
Systemy bezpieczeństwa
SIFA, SHP, RS, ERTMS/ETCS
Lokomotywy PESA
Inne pojazdy z tej kategorii:
Życzymy udanej podróży
Zespół PESA Bydgoszcz