Diesel Multiple Unit for intraregional transport

Link is the safest passenger-carrying vehicle in the world.

Maciej Maciejewski

Członek Zarządu ds. Sprzedaży

First vehicle in Polish railway industry that was approved for the German market.

Used by:
České Dráhy, Deutsche Bahn, woj. zachodniopomorskie, woj. lubuskie, Przewozy Regionalne, Koleje Dolnośląskie, Niederbarnimer Eisenbahn, Koleje Wielkopolskie

Configurations:

1-unit
2-unit
Used by: DB, NEB, České dráhy, Przewozy Regionalne, Lubuskie voivodeship, Zachodniopomorskie voivodeship, Lower Silesian Railways
3-unit
Used by: DB

4 collision scenarios

Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w pojazdach Pesa Link zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.

Klatka kabiny maszynisty
1
Sprzęg
2
Absorbery energii
3
Honey comb
4
Zgarniacz
5

Najwyższy komfort

Kabina maszynisty została zaprojektowana w sposób ergonomiczny, zapewniający obsłudze wygodę w prowadzeniu pojazdu. Konstrukcja pociągu zapewnia komfort podróżowania, także osobom o ograniczonej mobilności oraz niewidomych. Nowoczesny system informacji pasażerskiej zawiera elementy wizualno-akustyczne, a ważne informacje podane są również alfabetem Braille’a. Spełnia wszystkie normy TSI PRM. Link zyskał uznanie nie tylko krajowych przewoźników, obsługuje również trasy w Niemczech i Czechach.

Zobacz film

Safest vehicle of this type in the world.

First diesel multiple unit fullfiing 4 collision scenarios.

  • At least 80% of the materials used are recyclable

  • Safety and comfort of traveling for passengers with reduced mobility

  • 140 km/h

  • The highest possible
    security standards

    EN 15227

Primary technical data of the Link

  • Track gauge

    1 435 mm

  • Total length

    28 650 mm - 70 530 mm

  • Width of the vehicle body

    2800 - 2880 mm

  • Height

    4 280 mm

  • Floor height

    600 mm - 760 mm

  • Number of seats

    60 - 220

  • Maximum speed

    120 - 160 km/h

  • Traction engine power

    390 kW - 1200 kW, IIIB

  • Structure strength

    kategoria P-II zgodnie z EN 12663

  • Crashworthiness

    C-1 wg EN 15227

references

Link is a vehicle that was tested and appreciated by passengers. What’s worth adding is that we as a first regional carrier are going to own trains with dedicated zones for youngest travelers who just start their adventure with railway transport.

CEO of POLREGIO Mr. Krzystof Zgorzelski

Spalinowe zespoły trakcyjne PESA

Pobierz katalog w pdf