An electric locomotive

This locomotive is equipped with a modern drive with 2 traction converters cooled with fluid and 4 two-phase inverters, one for every traction motor.. It’s equipped in electrodynamic and resistance brakes. The transmission of the motor power from bogies to the box happens with the use of pitched traction rods.

Piotr Rościszewski

Szef Sprzedaży Rynku Lokomotyw

Used by:

Koleje Mazowieckie

4 collision scenarios

Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w lokomotywach elektrycznych Gama zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.

Klatka kabiny maszynisty
1
Sprzęg
2
Absorbery energii
3
Honey comb
4
Zgarniacz
5

Driving comfort

Gama is a locomotive that’s ecologic and has low maintenance cost. Locomotive can be used with freight trains up to the speed of 140km/h as well as with passenger up to the speed of astounding 200km/h. Social area for the crew is equipped with a microwave oven, a fridge, and a kettle. Machinist also has a dedicated toilet.

A care for high standards

This locomotive fullfils following norms: PN, ISO, IEC, CEN/CENENEC, UIC cards, ERRI (ORE) recommendations and TSI

  • Wi - Fi

  • 160 km/h

  • LOC&PAS, PRM, NOI, CCS

  • The highest possible
    security standards

    EN 15227

Primary technical data of the Gama Electric 111 Eb

  • Traction motor

    4 x 1400 kW

  • Power of the locomotive

    5 600 kW

  • Speed

    up to 160km/h

  • Force of a train at start-up

    up to 320 kN

  • Max pressure on axle or track

    216 kN +/- 3%

  • Electric drive

    2 traction converters 4 two-phase inverters

  • Protection system of a train

    SHP + CA + RS/ETCS (option)

  • System of control and diagnostics

    Microprocessors of the dispersed structure

Lokomotywy PESA

Pobierz katalog w pdf