Diesel singleunit inspection vehicle

It’s the only diesel inspection vehicle that fullfils all norms neccesary in Europe to be used on a wide track.

Dariusz Skotnicki

Dyrektor Sprzedaży Pojazdów Szynowych
Rynku Wschodniego

Vehicles delivered to Russian Railways before the Olympic Games in Sochi have been not only an extraordinary challenge but also a spectacular example of making expectations of even the most demanding clients come true.

Used by: Russian Railways

Configuration

2-unit

4 collision scenarios

Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w pojazdach Pesa 611M zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.

Klatka kabiny maszynisty
1
Sprzęg
2
Absorbery energii
3
Honey comb
4
Zgarniacz
5

Convenience of travel

In 611M automatically pulled out stairs allow for entering and exiting the train on platforms of different height. Integrated windows provide optimized temperature and block unwanted noise. The train is also equipped in audio-visual systems, satellite connectivity and air-condition. There’s also a relaxation room for the crew of the vehicle as well as a conference room with multimedia equipment, a private office, sleeping spots, shower cabin, a kitchenette and a toilet with a closed circuit.

Zobacz film

Unit for a wide track

  • Pojazd jest przeznaczony do eksploatacji na tor 1520mm

  • Wide temperature range

  • 180 km/h

Primary technical data of the 611M

  • Track gauge

    1 520 mm

  • Speed

    180 km/h

  • Total length

    27 350 mm

  • Maximum width of the vehicle body

    3 000 mm

  • Maximum height

    4 860 mm

  • Structure Gauge

    1-GOST 9238-83

  • Temperature range

    -40 stopni C + 40 stopni C