Lokomotywa spalinowa

Lokomotywa Gama spalinowa jest dedykowana w szczególności na rynek polski, ponieważ zastosowane rozwiązania konstrukcyjne uwzględniają specyficzne warunki polskiej infrastruktury kolejowej. Posiada nowoczesny napęd z jednym przekształtnikiem trakcyjnym chłodzonym cieczą i dwoma falownikami dwupoziomowymi na każdy wózek trakcyjny oddzielnie. Wyposażona jest w hamulec elektrodynamiczny i oporowy. Przeniesienie siły pociągowej z wózków na pudło odbywa się za pomocą skośnych cięgieł trakcyjnych.

Piotr Rościszewski

Szef Sprzedaży Rynku Lokomotyw

Eksploatowana przez:

PKP Intercity

4 scenariusze zderzeniowe

Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w lokomotywach spalinowych Gama zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.

Klatka kabiny maszynisty
1
Sprzęg
2
Absorbery energii
3
Honey comb
4
Zgarniacz
5

Lokomotywa wielofunkcyjna

Gama jest lokomotową ekologiczną i minimalizująca koszty utrzymania. Lokomotywa może być przeznaczona zarówno do obsługi pociągów towarowych do prędkości 140km/h jak i pociągów pasażerskich do prędkości 160km/h. Zaplecze socjalne zawiera w pełni wyposażoną kuchenkę z mikrofalówką, lodówką, czajnikiem.

Wysoki standard

Lokomotywa spełnia normy PN, ISO, IEC, CEN/CENENEC, kart UIC, zaleceń ERRI (ORE) oraz TSI. Norma emisji spalin zachowana zgodnie z Euro IIIb.

  • Silnik spełniający normy EURO IIIB

  • 4 scenariusze zderzeniowe

  • Minimalizacja kosztów utrzymania

  • Toaleta, lodówka, mikrofalówka, czajnik bezprzewodowy

Podstawowe dane techniczne lokomotywy 111 Db

  • Silnik trakcyjny

    4 x 540 kW

  • Moc lokomotywy

    2400 kW

  • Prędkość

    do 140 km/h (160km/h)

  • Siła pociągowa przy rozruchu

    do 275kN

  • Maksymalny nacisk na oś

    206 kN

  • Napęd elektryczny

    1 przekształtnik trakcyjny, 2 falowniki dwupoziomowe

  • System zabezpieczenia pociągu

    SHP + CA + RS/ETCS (opcja)

  • System sterowania i diagnostyki

    Mikroprocesory o strukturze rozproszonej

Lokomotywy PESA

Pobierz katalog w pdf