Wielonapięciowy i rekonfigurowalny elektryczny zespół trakcyjny, oferowany również w wersji dwunapięciowej (AC 25 kV 50Hz and DC 3 kV).
EZT 654 dzięki możliwości pracy z zasilaniem o różnych napięciach może być wykorzystywany na sieciach wielosystemowych, także w ruch transgranicznym.
Maciej Maciejewski
Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży
Eksploatowany przez RegioJet.
Konfiguracje:
Gotowy na każdy scenariusz
Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w kabinach ezt 654 zapewnia wzmocnienie konstrukcji stalą o najwyższych parametrach. Tzw. honeycomb (pol. plaster miodu), czyli dodatkowy blok z aluminium za kabiną pochłania energię podczas kolizji, a absorbery przejmują energię zderzeniową i zapobiegają wspinaniu się pojazdów na siebie. Zautomatyzowane sprzęganie członów oraz amortyzujący zgarniacz chronią ludzi i pojazd. Wykonanie pociągu testowane jest zgodnie z normą EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych w realnych sytuacjach – z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.
Regionalny pociąg do komfortu
Dla podwyższenia komfortu podróży i bezpieczeństwa pasażerów ezt 654 wyposażono w klimatyzację, WiFi, uchwyty do przewozu 6 rowerów, 2 miejsca dla wózków osób niepełnosprawnych lub większy bagaż, monitoring, 2 automaty biletowe, kącik dziecięcy, a w strefie wejścia/wyjścia z pojazdu – pojemniki umożliwiające separację śmieci.
Dane techniczne 654
-
Szerokość toru /skrajnia
1 435 mm / UIC505-1
-
Układ osi
Bo’Bo’+2’+2’
-
Długość całkowita
do 53 000 mm
-
Szerokość
do 2820 mm
-
Wysokość
do 4 280 mm
-
Wysokość podłogi w strefie wejścia (od pgs)
600 mm
-
Liczba drzwi na stronę
2
-
Liczba miejsc siedzących; stałych / składanych
154 /138/16
-
Maksymalna prędkość eksploatacyjna
160 km/h
-
Normy TSI 2019
Tak
-
ERTMS/ETCS poziom 2
Tak
-
Liczba kabin WC
2
-
Automat biletowy
2
-
Wytrzymałość konstrukcji
ČSN EN 12 663, kat. P II
-
Wytrzymałość zderzeniowa
ČSN EN 15227, 4 scenariusze