Wielonapięciowy i rekonfigurowalny elektryczny zespół trakcyjny, oferowany również w wersji dwunapięciowej (AC 25 kV 50Hz and DC 3 kV).

EZT 654 dzięki możliwości pracy z zasilaniem o różnych napięciach może być wykorzystywany na sieciach wielosystemowych, także w ruch transgranicznym.

Maciej Maciejewski

Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży

Eksploatowany przez RegioJet.

Konfiguracje:

2 członowy, rekonfigurowalny
3 członowy
Eksploatowany przez: RegioJet
1wiz_wiz

Gotowy na każdy scenariusz

Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w kabinach ezt 654 zapewnia wzmocnienie konstrukcji stalą o najwyższych parametrach. Tzw. honeycomb (pol. plaster miodu), czyli dodatkowy blok z aluminium za kabiną pochłania energię podczas kolizji, a absorbery przejmują energię zderzeniową i zapobiegają wspinaniu się pojazdów na siebie. Zautomatyzowane sprzęganie członów oraz amortyzujący zgarniacz chronią ludzi i pojazd. Wykonanie pociągu testowane jest zgodnie z normą EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych w realnych sytuacjach – z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.

Regionalny pociąg do komfortu

Dla podwyższenia komfortu podróży i bezpieczeństwa pasażerów ezt 654 wyposażono w klimatyzację, WiFi, uchwyty do przewozu 6 rowerów, 2 miejsca dla wózków osób niepełnosprawnych lub większy bagaż, monitoring, 2 automaty biletowe, kącik dziecięcy, a w strefie wejścia/wyjścia z pojazdu – pojemniki umożliwiające separację śmieci.

Komfortowy i nowoczesny pociąg

  • Najwyższe możliwe standardy bezpieczeństwa

  • Bezpieczeństwo i komfort podróżowania pasażerów o ograniczonych możliwościach ruchowych

  • Wi - Fi

Dane techniczne 654

  • Szerokość toru /skrajnia

    1 435 mm / UIC505-1

  • Układ osi

    Bo’Bo’+2’+2’

  • Długość całkowita

    do 53 000 mm

  • Szerokość

    do 2820 mm

  • Wysokość

    do 4 280 mm

  • Wysokość podłogi w strefie wejścia (od pgs)

    600 mm

  • Liczba drzwi na stronę

    2

  • Liczba miejsc siedzących; stałych / składanych

    154 /138/16

  • Maksymalna prędkość eksploatacyjna

    160 km/h

  • Normy TSI 2019

    Tak

  • ERTMS/ETCS poziom 2

    Tak

  • Liczba kabin WC

    2

  • Automat biletowy

    2

  • Wytrzymałość konstrukcji

    ČSN EN 12 663, kat. P II

  • Wytrzymałość zderzeniowa

    ČSN EN 15227, 4 scenariusze