Lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem dojazdowym.

Kabina Gamy była pierwszym wnętrzem lokomotywy zaprojektowanym we współpracy z Związkiem Zawodowym Maszynistów Kolejowych w Polsce, a więc z praktykami najlepiej znającymi zalety i wady wszystkich dotychczas eksploatowanych pojazdów. Zebrała również pochwały maszynistów z Włoch i Niemiec podczas targów Innotrans 2012 oraz późniejszych wizyt. Jest to model lokomotywy cieszący się dużą renomą wśród specjalistów.

Piotr Rościszewski

Szef Sprzedaży Rynku Lokomotyw

Jedna zamiast dwu, czyli elektryczna lokomotywa ze spalinowym silnikiem manewrowym

Eksploatowana przez:
RCP OrlenKoltrans, Koltrans (z boku), Lotos, Ecco Rail, Kolprem, Inter City,   RCP, RCP 2

Konfiguracje

Eksploatowany przez: Lotos
Eksploatowany przez: RCP

4 scenariusze zderzeniowe

Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w lokomotywach Gama Martahon zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.

Klatka kabiny maszynisty
1
Sprzęg
2
Absorbery energii
3
Honey comb
4
Zgarniacz
5

Maszynista w centrum uwagi

Gama Marathon jest dopasowana do potrzeb użytkowników. Pulpit powstał przy udziale maszynistów i instruktorów. Na wyposażeniu znajdują się toaleta oraz w pełni wyposażona kuchenka (lodówka, mikrofalówka, czajnik bezprzewodowy). Moc silnika pozwala na bezproblemową obsługę wszystkich bocznic a także wprowadzenie pociągu o masie 3200 t na wzniesienie nawet 7 promili oraz na przemieszczanie się składu na odcinkach pozbawionych napięcia trakcyjnego przy minimalnym zasięgu 42km.

Wysoki standard

Konstrukcja lokomotywy spełnia wymagania wytrzymałościowe zgodnie z normą EN 12663, a w zakresie zderzeń normę EN 15227. Norma emisji spalin zachowana zgodnie z Euro IIIb.

  • Silnik spełniający normy EURO IIIB

  • 4 scenariusze zderzeniowe

  • Minimalizacja kosztów utrzymania

  • System dojazdowy

  • Toaleta, lodówka, mikrofalówka, czajnik bezprzewodowy

Podstawowe dane techniczne Gama Marathon 111Ed

  • Silnik trakcyjny

    4 x 1400 kW

  • Moc lokomotywy

    5600 kW

  • Prędkość

    160 km/h

  • Siła pociągowa przy rozruchu

    320 kN

  • Maksymalny nacisk na oś

    206 kN

  • Napęd elektryczny

    2 przekształtniki trakcyjne + 4 falowniki dwupoziomowe

  • System zabezpieczenia pociągu

    SHP + CA + RS/ETCS (opcja)

  • System sterowania i diagnostyki

    Mikroprocesory o strukturze rozproszonej

  • Agregat prądotwórczy

    420kVA

Lokomotywy PESA

Pobierz katalog w pdf