Lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem dojazdowym.
Kabina Gamy była pierwszym wnętrzem lokomotywy zaprojektowanym we współpracy z Związkiem Zawodowym Maszynistów Kolejowych w Polsce, a więc z praktykami najlepiej znającymi zalety i wady wszystkich dotychczas eksploatowanych pojazdów. Zebrała również pochwały maszynistów z Włoch i Niemiec podczas targów Innotrans 2012 oraz późniejszych wizyt. Jest to model lokomotywy cieszący się dużą renomą wśród specjalistów.
Jedna zamiast dwu, czyli elektryczna lokomotywa ze spalinowym silnikiem manewrowym
Eksploatowana przez:
RCP Orlen– Koltrans, Koltrans (z boku), Lotos, Ecco Rail, Kolprem, Inter City, RCP, RCP 2
Konfiguracje
4 scenariusze zderzeniowe
Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w lokomotywach Gama Martahon zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.
Maszynista w centrum uwagi
Gama Marathon jest dopasowana do potrzeb użytkowników. Pulpit powstał przy udziale maszynistów i instruktorów. Na wyposażeniu znajdują się toaleta oraz w pełni wyposażona kuchenka (lodówka, mikrofalówka, czajnik bezprzewodowy). Moc silnika pozwala na bezproblemową obsługę wszystkich bocznic a także wprowadzenie pociągu o masie 3200 t na wzniesienie nawet 7 promili oraz na przemieszczanie się składu na odcinkach pozbawionych napięcia trakcyjnego przy minimalnym zasięgu 42km.
Podstawowe dane techniczne Gama Marathon 111Ed
-
Silnik trakcyjny
4 x 1400 kW
-
Moc lokomotywy
5600 kW
-
Prędkość
160 km/h
-
Siła pociągowa przy rozruchu
320 kN
-
Maksymalny nacisk na oś
206 kN
-
Napęd elektryczny
2 przekształtniki trakcyjne + 4 falowniki dwupoziomowe
-
System zabezpieczenia pociągu
SHP + CA + RS/ETCS (opcja)
-
System sterowania i diagnostyki
Mikroprocesory o strukturze rozproszonej
-
Agregat prądotwórczy
420kVA
Lokomotywy PESA
Inne pojazdy z tej kategorii:
Życzymy udanej podróży
Zespół PESA Bydgoszcz