Polski Fundusz Rozwoju, to grupa finansowa oferująca instrumenty służące rozwojowi przedsiębiorstw, samorządów oraz osób prywatnych, inwestująca w zrównoważony rozwój społeczny i gospodarczy. Działa w oparciu o profesjonalny zespół i najlepsze standardy międzynarodowe. Misją PFR, jako polskiej rozwojowej instytucji finansowej, jest realizacja programów sprzyjających zwiększeniu długoterminowego potencjału inwestycyjnego i gospodarczego Polski oraz wyrównywaniu szans i ochronie środowiska naturalnego.
PESA Bydgoszcz
Lider polskiego rynku produkcji pojazdów szynowych, obecny na torach jedenastu krajów Europy i Azji
PESA to największy polski producent taboru szynowego, obecny eksploatowanymi pojazdami w 11 krajach Europy i Azji.
Pesa to największy polski producent taboru szynowego. W swoich zakładach w Bydgoszczy i Mińsku Mazowieckim zatrudnia prawie 4 tysiące pracowników, w współpracuje z nią ponad 1500 firm zatrudniających w sumie kilkadziesiąt tysięcy osób.
Pociągi i tramwaje z PESA jeżdżą we wszystkich polskich regionach i większości dużych miast oraz kilkunastu krajach Europy. Tramwajami PESA podróżują między innymi mieszkańcy Warszawy, Moskwy, Kijowa czy Sofii. Spalinowe pojazdy tej firmy wożą np. pasażerów niemieckich kolei DB, włoskich Trenitalia, Czeskich Drah czy Kolei Białoruskich. W sumie firma uzyskała do tej pory 23 zagraniczne homologacje.
Największy Dział B+R w tej branży w Europie Środkowo - Wschodniej
Kto dostarczył na rynek pierwszy polski tramwaj niskopodłogowy? PESA. A pierwsze tramwaje i pociągi z możliwością diagnostyki on – line? PESA. Gdzie powstała pierwsza lokomotywa elektryczna z dojazdowym silnikiem spalinowym? W PESA. A tramwaje z możliwością rekuperacji i wyposażone w super kondensatory pozwalające o „własnych siłach” odblokować ruchliwe skrzyżowanie w przypadku braku zasilania z trakcji?
To także były polskie premiery przygotowane w PESA Bydgoszcz… Firma od początku stawia na własne innowacyjne projekty. W bydgoskim Dziale Badań i Rozwoju pracuje prawie 300 polskich inżynierów, designerów i konstruktorów. Odpowiedź konstruktorów PESA na wymagania rynku, to innowacyjność, design oznaczający nową estetyczną jakość na torach oraz troska o bezpieczeństwo, ekologię i niskie koszty eksploatacji. Sprzyja temu wieloletnia współpraca PESA z najlepszymi uczelniami w Polsce i kontakty jej inżynierów z czołowymi ośrodkami naukowymi na świecie.
Od projektu do testów gotowego pojazdu - wszystko w PESA
Główna siedziba Pesa w Bydgoszczy to właściwie „małe miasteczko w mieście”, zajmuje teren 36 hektarów, a znajduje się na nim kilkanaście hal produkcyjnych o łącznej powierzchni 75 tysięcy m2. Do tego dodać trzeba powierzchnie biurowe i magazynowe. Tutaj realizowany jest cały proces produkcyjny pojazdów szynowych – od projektowania w dziale R&D, przez budowę konstrukcji, malarnię, produkcję wózków, montaż końcowy, aż po deszczownię i halę uruchomień z torem testowym.
Wszystkie hale przeszły modernizacje, są wyposażone w najnowocześniejsze urządzenia do produkcji czy kontroli jakości, spełniają wysokie normy BHP i dysponują zapleczem socjalnym, gwarantując pracownikom nie tylko bezpieczeństwo pracy, ale także komfort w czasie przerw. Możliwości produkcyjne Grupy PESA znacząco zwiększyło włączenie do niej w 2008 r. ZNTK Mińsk Mazowiecki. Teren tego zakładu to 22,5 hektara, a znajduje się na nim 6 hal produkcyjnych o powierzchni 38 tysięcy metrów kwadratowych, hale magazynowe oraz nowa hala przeglądowa wybudowana specjalnie dla pojazdów PesaDART. „
Polski Fundusz Rozwoju
PESA - potencjał - perspektywa - rozwój
Jesteśmy przekonani, że potencjał przemysłowy i menedżerski spółki daje perspektywę jej długoterminowego rozwoju w Polsce i na rynkach międzynarodowych. Naszym planem jest umocnienie PESY jako lidera na rynku krajowym i dalszy rozwój eksportu. W konkurencyjnym procesie wygraliśmy z zagranicznymi oferentami branżowymi, którzy podobnie jak my dostrzegli wartość i potencjał PESA. Potwierdza to też, że PFR jest postrzegany jako wiarygodny i pożądany partner inwestycyjny.