Lokomotywa elektryczna

Lokomotywa posiada nowoczesny napęd z 2 przekształtnikami trakcyjnymi chłodzonymi cieczą i 4 falownikami po jednym na każdy silnik trakcyjny. Wyposażona jest w hamulec elektrodynamiczny odzyskowy i oporowy. Przeniesienie siły pociągowej z wózków na pudło odbywa się za pomocą skośnych cięgieł trakcyjnych.

Piotr Rościszewski

Szef Sprzedaży Rynku Lokomotyw

Eksploatowana przez:

Koleje Mazowieckie

4 scenariusze zderzeniowe

Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w lokomotywach elektrycznych Gama zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.

Klatka kabiny maszynisty
1
Sprzęg
2
Absorbery energii
3
Honey comb
4
Zgarniacz
5

Komfort prowadzenia

Gama elektryczna jest lokomotywą ekologiczną i minimalizująca koszty utrzymania. Lokomotywa może być przeznaczona zarówno do obsługi pociągów towarowych do prędkości 140km/h jak i pociągów pasażerskich do prędkości 160km/h. Zaplecze socjalne zawiera w pełni wyposażoną kuchenkę z mikrofalówką, lodówką, czajnikiem.

Dbałość o standard

Lokomotywa spełnia normy PN, ISO, IEC, CEN/CENENEC, kart UIC, zaleceń ERRI (ORE) oraz TSI.

  • Wi - Fi

  • 160 km/h

  • LOC&PAS, PRM, NOI, CCS

  • Najwyższe możliwe
    standardy bezpieczeństwa

    EN 15227

Podstawowe dane techniczne Gama Electric 111 Eb

  • Silnik trakcyjny

    4 x 1400 kW

  • Moc lokomotywy

    5 600 kW

  • Prędkość

    do 160km/h

  • Siła pociągowa przy rozruchu

    do 320 kN

  • Maksymalny nacisk na oś

    206 kN

  • Napęd elektryczny

    2 przekształtniki trakcyjne, 4 falowniki dwupoziomowe

  • System zabezpieczenia pociągu

    SHP + CA + RS/ETCS (opcja)

  • System sterowania i diagnostyki

    Mikroprocesory o strukturze rozproszonej

Lokomotywy PESA

Pobierz katalog w pdf