Tramwaj niskopodłogowy
W kraju i zagranicą do dziś jeździ około 300 pojazdów tego typu, co pokazuje z jednej strony jego uniwersalność, a także sprawia, że konstrukcja Swinga została przetestowana i sprawdzona na bardzo wielu różniących się od siebie rynkach.
Tramwaje, które okazały się nową jakością na torach Warszawy i
pięciu innych dużych polskich miast oraz czterech kolejnych na rynkach zagranicznych.
Eksploatowany przez:
Warszawa, Łódź, Szczecin, Gdańsk, Bydgoszcz,
Toruń, Kalliningrad, Szeged, Cluj-Napoca, Sofia
Konfiguracje
Najwyższe bezpieczeństwo
SWING spełnia normę odporności zderzeniowej EN 15227. Bezpieczeństwo pasażerów oraz motorniczego zapewnia strefa absorbcji energii zderzenia, która chroni przed skutkami kolizji dzięki zmniejszeniu przeciążeń oddziaływujących. Strefa absorbcji pozwala również uniknąć uszkodzeń oraz zniekształceń konstrukcji pojazdu przy zderzeniu.
Komfortowa jazda
Niskopodłogowe wnętrze pojazdu łączy funkcjonalność, przestrzeń i komfort dla pasażerów z harmonijną kolorystyką wnętrza. Dzięki jednoprzestrzennej budowie, szerokim przejściom, zastosowaniu platformy dla inwalidy oraz całkowicie niską podłogą zapewniona jest sprawna wymiana pasażerów. Część pasażerska i kabina motorniczego są klimatyzowane.
Podstawowe dane techniczne tramwaju Swing
-
Liczba członów
3/5/7
-
Długość
19 370 - 43 400 mm
-
Szerokość
2 300 - 2 650 mm
-
Wysokość
3 430 - 3 850 mm
-
Miejsca siedzące
od 18 do 70
-
Miejsca stojące
od 60 do 290
-
Wysokość wejścia
330 - 350 mm
-
Niska podłoga
100 %
-
Szerokość toru
900 - 1 524 mm
-
Prędkość maksymalna
do 80 km/h
-
Napięcie
600 - 750 V
-
Żywotność pojazdu
do 35 lat
-
Kierunkowość
jedno/dwukierunkowe
-
Wielkość kół nowe / zużyte
680mm - 600mm
Tramwaje / LRV PESA
Inne pojazdy z tej kategorii:
Życzymy udanej podróży
Zespół PESA Bydgoszcz