Spalinowy zespół trakcyjny, dla ruchu regionalnego
Link – komfort na regionalnych torach w Europie.
Pierwszy w historii polskiego przemysłu pojazd kolejowy z homologacją na rynek niemiecki
Eksploatowany przez:
České Dráhy, Deutsche Bahn, woj. zachodniopomorskie, woj. lubuskie, Przewozy Regionalne, Koleje Dolnośląskie, Niederbarnimer Eisenbahn, Koleje Wielkopolskie
Konfiguracje
4 scenariusze zderzeniowe
Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w pojazdach Pesa Link zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.
Najwyższy komfort
Kabina maszynisty została zaprojektowana w sposób ergonomiczny, zapewniający obsłudze wygodę w prowadzeniu pojazdu. Konstrukcja pociągu zapewnia komfort podróżowania, także osobom o ograniczonej mobilności oraz niewidomych. Nowoczesny system informacji pasażerskiej zawiera elementy wizualno-akustyczne, a ważne informacje podane są również alfabetem Braille’a. Spełnia wszystkie normy TSI PRM. Link zyskał uznanie nie tylko krajowych przewoźników, obsługuje również trasy w Niemczech i Czechach.
Podstawowe dane techniczne Link
-
Szerokość toru
1 435 mm
-
Długość całkowita
28 650 mm - 70 530 mm
-
Szerokość pudła pojazdu
2800 - 2880 mm
-
Wysokość
4 280 mm
-
Wysokość podłogi
600 mm - 760 mm
-
Liczba miejsc siedzących
60 - 220
-
Maksymalna prędkość
120 - 160 km/h
-
Napęd
390 kW - 1200 kW, IIIB
-
Wytrzymałość konstrukcji
kategoria P-II zgodnie z EN 12663
-
Wytrzymałość zderzeniowa
C-1 wg EN 15227
Referencje
Spalinowe zespoły trakcyjne PESA
Inne pojazdy z tej kategorii:
Życzymy udanej podróży
Zespół PESA Bydgoszcz