Spalinowy zespół trakcyjny, dla ruchu regionalnego

Link – komfort na regionalnych torach w Europie.

Maciej Maciejewski

Członek Zarządu ds. Sprzedaży

Pierwszy w historii polskiego przemysłu pojazd kolejowy z homologacją na rynek niemiecki

Eksploatowany przez:
České Dráhy, Deutsche Bahn, woj. zachodniopomorskie, woj. lubuskie, Przewozy Regionalne, Koleje Dolnośląskie, Niederbarnimer Eisenbahn, Koleje Wielkopolskie

Konfiguracje

1-członowy
2 - członowy
Eksploatowany przez: DB, NEB, Ceskie Drahy, Przewozy Regionalne, Województwo Lubuskie, Województwo Zachodniopomorskie, Koleje Dolnośląskie,
3-członowy
Eksploatowany przez: DB

4 scenariusze zderzeniowe

Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w pojazdach Pesa Link zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.

Klatka kabiny maszynisty
1
Sprzęg
2
Absorbery energii
3
Honey comb
4
Zgarniacz
5

Najwyższy komfort

Kabina maszynisty została zaprojektowana w sposób ergonomiczny, zapewniający obsłudze wygodę w prowadzeniu pojazdu. Konstrukcja pociągu zapewnia komfort podróżowania, także osobom o ograniczonej mobilności oraz niewidomych. Nowoczesny system informacji pasażerskiej zawiera elementy wizualno-akustyczne, a ważne informacje podane są również alfabetem Braille’a. Spełnia wszystkie normy TSI PRM. Link zyskał uznanie nie tylko krajowych przewoźników, obsługuje również trasy w Niemczech i Czechach.

Zobacz film

Najbezpieczniejszy pojazd tego typu na świecie

Pierwszy pociąg spalinowy spełniający 4 scenariusze zderzeniowe

  • Użyte materiały w co najmniej 80% podlegają recyklingowi

  • Bezpieczeństwo i komfort podróżowania pasażerów o ograniczonych możliwościach ruchowych

  • 140 km/h

  • Najwyższe możliwe
    standardy bezpieczeństwa

    EN 15227

Podstawowe dane techniczne Link

  • Szerokość toru

    1 435 mm

  • Długość całkowita

    28 650 mm - 70 530 mm

  • Szerokość pudła pojazdu

    2800 - 2880 mm

  • Wysokość

    4 280 mm

  • Wysokość podłogi

    600 mm - 760 mm

  • Liczba miejsc siedzących

    60 - 220

  • Maksymalna prędkość

    120 - 160 km/h

  • Napęd

    390 kW - 1200 kW, IIIB

  • Wytrzymałość konstrukcji

    kategoria P-II zgodnie z EN 12663

  • Wytrzymałość zderzeniowa

    C-1 wg EN 15227

Referencje

Link to sprawdzony i doceniany przez pasażerów tabor. Warto dodać, że jako pierwszy regionalny przewoźnik będziemy posiadać pociągi z dedykowanymi strefami dla najmłodszych pasażerów, którzy dopiero zaczynają przygodę z koleją.

Prezes POLREGIO Krzysztof Zgorzelski

Spalinowe zespoły trakcyjne PESA

Pobierz katalog w pdf