Lokomotywa dwusystemowa
4 scenariusze zderzeniowe
Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w lokomotywach multisystemowych Gama zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.
Lokomotywa wielofunkcyjna
Gama elektryczna jest lokomotywą ekologiczną i minimalizująca koszty utrzymania. Lokomotywa może być przeznaczona zarówno do obsługi pociągów towarowych do prędkości 140km/h jak i pociągów pasażerskich do prędkości nawet 200km/h. Zaplecze socjalne zawiera w pełni wyposażoną kuchenkę z mikrofalówką, lodówką, czajnikiem. Dla maszynistów dostępna jest również toaleta.
Dane techniczne
-
Silnik trakcyjny
-
Moc lokomotywy
-
Prędkość
-
Siła pociągowa przy rozruchu
-
Maksymalny nacisk na oś
-
Napęd elektryczny
-
System zabezpieczenia pociągu
-
System sterowania i diagnostyki
-
Agregat prądotwórczy
Lokomotywy PESA
Inne pojazdy z tej kategorii:
Życzymy udanej podróży
Zespół PESA Bydgoszcz