Piętrowy skład typu Push-Pull przeznaczony głównie do obsługi aglomeracji miejskich.

Modułowy PesaSUNDECK to pierwszy piętrowy pojazd kolejowy wyprodukowany w Polsce.

Maciej Maciejewski

Członek Zarządu ds. Sprzedaży

Eksploatowany przez: Koleje Mazowieckie

Konfiguracje

4 scenariusze zderzeniowe

Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w pojazdach PesaSundeck zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.

Klatka kabiny maszynisty
1
Sprzęg
2
Absorbery energii
3
Honey comb
4
Zgarniacz
5

Dwa poziomy - komfort dla każdego pasażera

Dwupoziomowe bezprzedziałowe wagony drugiej klasy w pojazdach SUNDECK są przestronne i wyposażone w wygodne fotele, umożliwiając komfortową podróż na trasach miejskich nawet 1700 osób. W jednostkach sterowniczych znajdują się strefy dla osób niepełnosprawnych z częścią gastronomiczną, toaletami i platformami umożliwiającymi wjazd wózkiem. Pasażerowie mają dostęp do nowoczesnych udogodnień takich jak WiFi, nowoczesny system informacji oraz klimatyzacja.

Zobacz film

Pierwszy piętrowy jednoprzestrzenny pojazd polskiej produkcji

  • 160 km/h

  • Wi - Fi

  • LOC&PAS, PRM, NOI, CCS

Podstawowe dane techniczne Sundeck

  • Szerokość toru

    1 435 mm

  • Długość całkowita

    71 870 mm - 200 870 mm

  • Szerokość pudła pojazdu

    2 778 - 3 000 mm

  • Wysokość

    4 150 - 4 600 mm

  • Wysokość podłogi

    1 060 mm

  • Liczba miejsc siedzących

    870

  • Maksymalna prędkość

    160 km/h

  • Napęd

    5 600 kW

  • Wytrzymałość konstrukcji

    kategoria P - I zgodnie z EN 12663

  • Wytrzymałość zderzeniowa

    C-1 wg EN 15227

Elektryczne zespoły trakcyjne PESA

Pobierz katalog w pdf