Elektryczny zespół trakcyjny dla ruchu regionalnego i aglomeracyjnego.

Innowacyjna konstrukcja Elfa pozwala na rozbudowę o kolejne moduły aż do ośmioczłonowej wersji.

Elf w służbie dziewięciu przewoźników
- wszędzie ten sam, ale... nie taki sam

Eksploatowany przez: Koleje Śląskie, Szybka Kolej Miejska w Warszawie, PR (Oddział Świętokrzyski), Koleje Mazowieckie, PR (Oddział Warmińsko-Mazurski), PR (Oddział Kujawsko-Pomorski), Przewozy Regionalne.

Konfiguracje

2 - członowy
Eksploatowany w woj. świętokrzyskim
3-członowy
Eksploatowany w woj. warmińsko - mazurskim
4-członowy
Eksploatowany w woj. śląskim, kujawsko - pomorskim i wielkopolskim
6-członowy
Eksploatowany przez SKM Warszawa

4 scenariusze zderzeniowe

Bezpieczeństwo obsługi i pasażerów w pojazdach Pesa Elf zapewnia specjalna konstrukcja kabiny maszynisty oraz elementy, których zadaniem jest zminimalizowanie skutków ewntualnego zderzenia. Wzmocniona klatka kabiny, której konstrukcję wykonano ze stali o najwyższych paramerach gwarantuje bezpieczeństwo maszyniście. W czasie kolizji najpierw siłę zderzenia przejmuje sprzęg, a kluczową rolę spełniają absorbery energii, które poza jej pochnianiem zapobiegają również wspinaniu się pojazdów na siebie. W drugiej fazie energię zderzenia pochłania tzw. honey comb /plaster miodu/ – blok specjalnie ukształtowanych elementów aluminiowych. Zamontowany pod kabiną zgarniacz uniemozliwia przedostanie się jakichkolwiek elementów pod koła pojazdu. Pojazdy Pesa spełniają normę EN 15227 w ramach 4 scenariuszy zderzeniowych – kolizji z pojazdem o takiej samej masie, wagonem towarowym, ciężarówką oraz pojazdem osobowym.

Klatka kabiny maszynisty
1
Sprzęg
2
Absorbery energii
3
Honey comb
4
Zgarniacz
5

Pojazd wielofunkcyjny: Inspirowany potrzebami - zbudowany doświadczeniem i innowacją

Modułowa zabudowa Elfa umożliwia aranżację przestrzeni w zależności od potrzeb przewoźnika i pasażerów np. dla dzieci, do przewozu rowerów, większego bagażu, kącika barowego, zabudowy maszyn wendingowych lub biletomatów.

Komfortowy i nowoczesny pociąg

Klient wybiera liczbę składów

  • Najwyższe możliwe
    standardy bezpieczeństwa

    EN 15227
  • Wi - Fi

  • LOC&PAS, PRM, NOI, CCS

Podstawowe dane techniczne Elf

  • Szerokość toru

    1 435 mm

  • Długość całkowita

    42 650 mm - 140 500 mm

  • Szerokość pudła pojazdu

    2 880 mm

  • Wysokość

    4 300 mm

  • Wysokość podłogi

    760 mm - 800 mm

  • Liczba miejsc siedzących

    107 - 415

  • Maksymalna prędkość

    160 km/h (opcja 190 km/h)

  • Napęd

    1600 kW - 4000 kW

  • Wytrzymałość konstrukcji

    kategoria P - II zgodnie z EN 12663

  • Wytrzymałość zderzeniowa

    C-1 wg EN 15227

Elektryczne zespoły trakcyjne PESA

Pobierz katalog w pdf